Opravdu potřebujete stránku o vás?

6. číslo newsletteru Míša píše

Krásný dobrý den milí čtenáři,

dnes to bude výživné čteníčko. Tentokrát si vezmeme na pranýř stránku o vás. Znáte ji pod názvy „O nás“ / „O mně“ i „O mě“. Prosím pěkně zapište si, že správně je „O mně“. Zpět k tématu. Proč zrovna tuto stránku, která se stala strašákem snad všech podnikatelů? Velmi často totiž dostávám dotazy typu:

  1. Čte to vůbec někdo?
  2. Proč bych ji vlastně měl/a mít?
  3. Co tam mám jako psát?

Tak si to pojďme postupně rozebrat:

Čte to vůbec někdo?

Ano. A dokonce poměrně dost lidí. Je však zajímavé, že každý má trochu jiný důvod. Někteří chtějí poznat to, proč danou činnost vlastně děláte. Jiní chtějí nahlédnout pod pokličku vašeho podnikání. Většinou je to v oblastech, které jsou zajímavé. Vyrábíte sklo? Pracujete v jaderné elektrárně, kam se jen tak někdo nepodívá? Někteří zase potřebují ujištění, že nejste žádným nováčkem. Případně vyžadují ověření, že svou práci můžete dělat (osvědčení, studium apod.). Nebo chtějí někoho, kdo zastává stejné hodnoty jako oni.

Motivace lidí podívat se k vám je silná, a proto se stránka o mně (o nás) pravidelně umisťuje na prvních pozicích mezi návštěvností stránek. U mě na webu je to dokonce 2. nejčtenější stránka hned po službách. 

Je libo trochu statistiky? V roce 2021 jsem se kupujících na e-shopech ptala, zda ji čtou. 23,8 % lidí odpovědělo, že rozhodně ano a 66,9 % lidí na ni zavítá občas. Záleží na tématu. Sečteno podtrženo, na stránce o mně (o nás) můžete přesvědčit k nákupu až 90,7 % lidí. A to se netýká jen e-shopů…

I e-shop může mít stránku o nás.

Proč bych ji vlastně měl/a mít?

Nyní už víte, že jí lidi čtou a je hojně navštěvovaná. Mám ale pár pádných argumentů, které vám pomohou se rozhodnout, zda ji mít či nemít.

1. Zvyšujete důvěryhodnost 

Z předchozího workshopu Je váš e-shop důvěryhodný mnozí vědí, že důvěryhodnost je důležitou součástí dobrého e-shopu (i webu). Bez toho u vás nebudou lidé nakupovat a ani se nezakousnou do prvního blogového článku, protože dříve odejdou. Dokonce už víte, jak s ní pracovat. A právě stránka o mně (o nás) je další z mnoha způsobů, jak svou dobrou pověst ještě více vylepšit. 

2. Tvoříte love brand

Také se ptáte, kde se tvoří ty značky, které lidi milují? Vzpomeňte si třeba na čokoládovnu Janek, Brašnářství Tlustý a spol. a mnoho dalších. Co je na nich tak jedinečného? Jeden dělá čokoládu, druhý tašky z kůže. Nic tak výjimečného. Ale oni to dělají jinak. A proto je můžeme řadit mezi love brand. 

 

A mají stránku o nás. Komunikují úplně jinak než nějaký mini e-shop či Franta od kravína, co dělá pojišťovacího poradce. Oni sdílí svou lásku ke své práci. Dávají do textů lásku ke svému řemeslu. Pocity. To jsou právě ty rozdílnosti mezi podnikatelem a love značkou. A kde jinde se prezentovat než na stránce o mně (o nás)?

3. Předává vaše jedinečné prodejní argumenty

Už jsem to nakousla, ale pro jistotku (abysme si rozuměli) to rozvedu. Nemusíte být zrovna firma, kterou žene láska k řemeslu. Můžete mít třeba hodně technicky založenou firmu, která love brandem nikdy nebude, ani kdyby se tisíckrát stavěla na hlavu. A proč? Protože její zákazník prostě nemá sklony k fanouškovství. 

I tak může být stránka o mně (o nás) velmi užitečná. Může předávat to, co je vaší jedinečností. Vyvíjíte vlastní výrobní postupy a formy? Montujete do strojů zlepšováky k prodloužení životnosti? Nebo dbáte na minimalizaci znečišťování přírodních zdrojů? Tohle je to pravé místo, které byste měli využít.

4. Po jejím přečtení mají zákazníci tendenci více utrácet

Argument, který vás donutí si po přečtení newsletteru sednout a vytvořit stránku o mně (o nás). Je opravdu změřené, že lidé, co si přečtou text o vás na webu 3x častěji koupí (služby apod.) a u e-shopů mají lidé vyšší hodnotu objednávky.

Už píšete? 

Co tam mám jako psát?

Ještě chvilku s psaním vydržte. Proč? Narazila jsem na tolik neskutečně nudných stránek o nás, kde jsem po prvních slovech začala usínat. Někdy jsem měla i písmenka od klávesnice otlačené do čela. Ne, dělám si srandu :D. 

Jsou to stránky, kde vytahujete typická klišé, jako je: „vyrobeno srdcem, upleteno s láskou“ apod. Nebo píšete o své rodině, jak jste šťastní a na rodičáku nemáte co dělat, tak jste si otevřeli e-shop (ano, takto to s odstupem může vypadat). Případně jste silně konzervativní typu: „Jsme rodinná firma vyrábějící rohlíky a housky s dynamickým růstem.“ 

Připomeňte si důvody, proč tam lidé chodí. Co mají společného? Nebudu vás napínat. Stejně byste na to nepřišli. Lidi jsou sobci! Fakt! A na této stránce ještě víc. Vy je vůbec nezajímáte. Ale vždycky v tom hledají činnosti či vaše vlastnosti, které z vás mohou vytřískat. A to i u e-shopů. Vaším úkolem je tedy psát o vás, ale zároveň pro čtenáře.

Asi proto je to ta nejtěžší stránka na textaci. Tady potřebujete dát do textu něco víc. Většinou z toho musí přímo stříkat důvod, proč to děláte. I pro mě je textace vlastní stránky o mně velmi těžká. Oproti textaci pro klienty mi totiž chybí ten nadhled. Odstup, chcete-li. A vsadím se, že ten bude chybět i vám.

Ale jak to řešit? Pomocí správných otázek. A protože nejsem škrt, můžete je mít i vy. Jenže do newsletteru by se to nevešlo. Respektive vešlo, ale byl by asi kilometr dlouhý. Takže si je odpovíme někdy příště.

Vyhněte se klišé a vypíchněte to, co vás vystihuje.

Objeveno

Článek: Jde dohromady e-shop a rodičovská?

Na mém blogu vyšel zajímavý rozhovor s maminkou, která vede e-shop. Zamyslela se, jak stíhat práci a děti.

Na červen vyhlašuji měsíc zpětných vazeb

Ještě se o tom dozvíte, ale chystám zpětné vazby i pro weby za zvýhodněnou cenu. Opět pouze od června do srpna.

Video připomínka: Jak plánovat ladění e-shopu

Jak si naplánovat jednotlivé kroky při ladění e-shopu? Co je důležitější? A jak to všechno spojit? Připomeňte si…

Chcete mít další newsletter dříve než se objeví na webu? Přidejte se

Newsletter: Míša píše

UX, copy a webdesign

copywriting