Znaky v textech aneb vykašlete se na to

5. číslo newsletteru Míša píše

5. vydání Míša píše nebude tak dlouhé, jak ty předchozí. Ale zato bude velmi poučné. Stále častěji se totiž setkávám s tím, že nadpoužíváte znaky a jiné vychytávky v textech. Mnohdy je i nevhodně používáte. Respektive je strkáte tam, kde absolutně nedávají význam. Pojďme si některé z nich představit.

Tři tečky (...)

Já je vidím snad všude. V popiscích produktu, v blogových článcích i na prodejkách kurzů. A všichni děláte tu stejnou chybu. Dáváte je všude. Ale úplně všude. Za nadpis, do textu i na konec odrážek. Dokonce jsem na ně narazila i na kontaktní stránce. „Napište nám…“ 

Zamyslela jsem se: „Proč to vlastně používáte?“ Myslím si, že odpověď je jasná. Vůbec nad tím nepřemýšlíte. A tak jsem vám vytáhla, kdy jsou tři tečky vhodné a jak se vlastně píšou:

Pomlčky, spojovníky a závorky

Tyhle tři znaky také používáte velmi často. Problém je, že díky nim čtenáře totálně zastavíte. A mnohokrát díky tomu odejde. Chcete to tak? Asi ne, že. Takže místo pomlčky napište dvojtečku nebo začněte novou větu. Místo závorky napište jednu krátkou, ale výstižnou větu. Zkrátka: Nechtějte zastavit čtenáře!

Dubnový workshop

Jako již tradičně, chystám na konec měsíce dubna workshop. Tentokrát na téma Je váš e-shop důvěryhodný? Odehraje se už ve středu 26. 4. od 9:30 a záznam máte k dispozici. 

Proč ho vlastně pořádám? Protože nechci, abyste dopadli takhle:

Dobře… Takhle asi úplně nevypadáte. Ale můžete se tomu blížit, anižbyste o tom věděli. A to já prostě nechci.

Co vás naučím? 

Jako vždy toho bude hodně. Takže vybírám 3 největší AHA, které si odnesete:

  1.  Naučíte se vytvořit dobrý dojem.

  2.  Odhalíte tajemství prvků, které vyvolávají důvěryhodnost.

  3.  Naučíte se je využívat ve svůj prospěch.

 Na ostatní výhody se jistě mrknete na prodejce. Tak směle do toho.

To je pro dnešek vše. Věřím, že už budete ty nejpoužívanější značky používat správně a s mírou. A těším se na všechny na workshopu. 

Jo a omlouvám se za opožděné vydání newsletteru. Nastalo nějaké zvláštní období, kdy vytvářím jeden grafický návrh (čtěte: jak by to mohlo vypadat) za druhým. Tak mi to tentokrát trvalo.

Pořádáte akci, vyšel vám článek, který by mohl být pro ostatní zajímavý? Narazili jste na bizár či zajímavost z oblasti UX, copy či webdesignu? Nebo byste raději probrali konkrétní téma v dalším newsletteru? Dejte mi vědět. Stačí odpovědět na tento e-mail.

Mějte se krásně a ať vám to píše

Chcete mít další newsletter dříve než se objeví na webu? Přidejte se

Newsletter: Míša píše

UX, copy a webdesign

copywriting