Příběh jógových karet od YogaStory
Případová studie: Jak jeden vyladěný popisek zvýší pobyt zákazníků na detailu produktu
V srpnu mě kontaktoval klient se slovy: „Sakra, někdo by se měl podívat na ty naše produktové popisky! 😀 Googlil jsem až k vám na web.“ Miluji takto naladěné klienty. S úsměvem se hned pracuje lépe. Protože zrovna probíhala akce: Zpětná vazba webu, přišlo nám to oběma jako ideální první krok. Perfektní odrazový můstek.
Největším problémem e-shopu se stal detail produktu
Zpětná vazba slouží k vytáhnutí základních problémů e-shopu či webu. (A taky je to levnější varianta pro ty, co se zdráhají jít do velké analýzy.) Je založená na testování velkých agentur, které do něj vkládají nemalé prostředky. A protože je dlouhodobě sleduji a kupuji jejich výsledky, vy si pak snadno e-shop nastavíte podle toho, co na zákazníky funguje. „No, neberte to :D.“
Ze zpětné vazby vypadlo hned několik jasných úkolů:
- Dát smysl domovské stránce: V současnosti je tam jen banner, který nevypadá, že je klikací, nudný a nezajímavý text o autorce a výčet produktů. Chce to něco víc. Něco, co pozvedne e-shop na první dobrou.
- Doladit detail produktu: Pozice jednotlivých prvků je špatná. Popisky nejsou zlé, ale chce to jim dát trochu šmrnc a styl reflektující náladu a design e-shopu.
- Objednávkový proces dotáhnout jako celek.
Zbývalo na klientovi, jak s tím naloží. Mohl si to udělat sám, nebo jen upravit texty. Nakonec mi napsal: „Poslouchali jsme Vás s manželkou a oba jen souhlasně kývali hlavou. Hned jsme začali e-shop upravovat a chceme s Vámi spolupracovat. Ideálně hned včera.“
Vyladit detail produktu není na hodinu
Jako každý klient, i v YogaStory, se museli poprat s mým mega dlouhým úvodním dotazníkem. Zkrátka, když chcete spolupracovat s copywriterkou a konzultantkou, prvně vás musí poznat. Tak jsme šli cestou sdíleného dokumentu. Po pár e-mailech a mém malém průzkumu trhu bylo jasno. Začneme detailem TOP produktu jógových karet. A vezmeme to pěkně od podlahy. Grafický návrh „jak by to mělo vypadat“ a nově otextovat. „Rádi bychom viděli, jak byste to napsala Vy. Od Vás bysme si totiž koupili i odpadky! :D“.
Takže mě čekalo poměrně velké poznávání:
- mini průzkum trhu ohledně karet samotných,
- procházení referencí a diskusí,
- poznání produktu samotného atd.
Prodejní potenciál byl perfektní. Karty se prodávaly samy a jako produkt měly spoustu hodnocení. Z referencí vyvstalo i pár častých dotazů, které je potřeba vytáhnout, aby zákazníci měli veškeré důležité informace k mání.
Když se v YogaStory dozvěděli, že jógu cvičí i děti u nás ve školce, rozhodli se jim karty poslat, ať mohou poznat i jiné cviky. Toho jsem samozřejmě využila a ukázala karty svému jógovému okolí. Řádně jsem je otestovala a prohlédla, abych věděla, o čem píšu. I když od svých klientů dostávám vzorky pravidelně, tohle bylo trochu něco jiného. Musím přiznat, že to bylo velmi zajímavé. Objevovat, co vše se s kartami dá dělat…
Shromáždění všech podkladů mi zabralo dost času. Ale stálo to zato. Vyrýsovala se jedinečná struktura produktové stránky.
- Co to jsou jógové karty a k čemu slouží.
- Informace o tom, že jsou karty oboustranné, a co nabízí.
- Co lze s kartami dělat.
- Jsou jógové karty vhodné i pro děti?
- Vytvořte si vlastní sekvenci (byla po nich poptávka) = e-book zdarma.
- Přehled, co tam najdou.
- Výtah z recenzí (můj signifikantní zlepšovák popisků produktů).
Píšeme texty s přihlédnutím k vizuálu
Po schválení struktury klientem, začínám pracovat. Nejprve si načrtnu strukturu stránky (layout) a zhruba navrhnu délku textů v jednotlivých částech. Stejně tak rozhodnu o tom, které textové části by mohly být nahrazené infografikou či obrázkem.
TIP PRO VÁS
Jakoukoli stránku navrhujte pro prohlížení, nikoli pro čtení!
Poté si hraji s písmenky a jednotlivá fakta vkládám do vět. No, a když klient napíše „Hlásím, že k popisku nic nemáme. Je geniálně suprovej.“, tak se dmete pýchou a cítíte se jak superhrdina.
Vizuál je třešnička na dortu
Když máte texty, fotky a grafiku, jdete skládat. Tohle je má nejoblíbenější část. Návrh. Podle layoutu a hotových textů vytvářím vzhled. S přihlédnutím k tomu, jak daný e-shop vypadá. I když je to „jen“ návrh, tak do toho vkládám veškerý svůj um a vrozený detailismus :D. Vše musí sedět. Musí to být „Wow“. Jak pro klienta, tak pro zákazníka.
Layout, co kreslím na svou tabuli v kanceláři. Upravuji a překresluji tak, aby stránka byla vizuálně atraktivní.
Jak jsou na tom data?
Protože všude říkám: testujte, testujte, testujte, nakázala jsem to svému klientovi taky. Stránku nasadil začátkem listopadu 2023, takže je ještě brzy na číselné zvýšení/snížení konverze. A taky je tu vánoční sezóna, že jo. Nicméně už nyní píše:
„Popisek funguje skvěle. Délka pobytu zákazníka narostla. Nejvíce to bude znát až květen, červen. Vidím, že váš popisek dá zákazníkovi všechno, co potřebuje a náš starý byl pro ně málo a lidi klikali na co neměli! 😀 Takže paráda, váš popisek tam bude ještě hoodně dlouho :)“
Další pokračování bude po vánoční sezóně a já se těším, jak postoupíme dál.