Je opravdu tak důležitá stránka doprava a platba?

Jednou z největších chyb, které nacházím u menších e-shopů, je fakt, že nemají stránku doprava a platba. Otázka, kterou jim stále dokola při konzultacích pokládám je: Proč? Odpovědi se různí. Od „ještě jsme to nestihli“ po „to musí být?“. Zkusme si říct pár důležitých dat a na tomto základě stanovit, zda je stránka dopravy a platby opravdu tak důležitá.

doprava

74,6 % lidí čte stránku doprava a platba

V mém výzkumu, kterého se účastnilo 130 lidí, jsem položila lidem jednoduchou otázku: „Čtete stránku doprava a platba?“ Celých 74,6 % lidí si tuto stránku skutečně přečte. 25,4 % lidí ji nečte vůbec. Tuším, že je to tím, že používají systém: nahážu do košíku, kliknu na dopravu a platbu a zjistím si cenu. Z toho vyplývá, že až 25,4 % zákazníků může opustit objednávkový proces, protože jim doprava přijde drahá.

Co si z toho vzít?

Pokud tuto stránku nemáte vůbec, můžete odradit až 74,6 % lidí. To je číslo, co? No, lze ho snížit v případě, že jste jediní v ČR, kteří daný produkt nabízejí. To jsou pak lidé schopni překonat velmi nepříznivé prostředí e-shopu.

Když už máte stránku doprava a platba, zjednodušte ji

Tahle kapitola by byla rovnou na hodinovou konzultaci, ale já ji pro vás hodně zjednoduším. Musíte si uvědomit, že člověk potřebuje rychlou a jasnou odpověď. Takže když na této stránce zákazník narazí na tunu textu, ve kterém mu popíšete, kdo je PPL, kdo Česká pošta a co pro zákazníky dělají (překvapivě rozvážejí balíčky), rozhodně tím nikoho neohromíte a zákazník se vrátí ke svému systému: nahážu, kliknu a zjistím.

Základem je škrtání. Vyškrtejte všechno, co tam nepatří. Vata, nedůležité informace a bannery odkazující kamsi do e-shopu. Lidé přepravce znají a jistě mají svého oblíbeného… Oni nehledají, jaké dopravce nabízíte. Oni hledají toho svého dopravce…

Když to všechno seškrtáte, co vám zbude? Jednoduchá čísla:

PPL: na dobírku XX Kč, kartou XX Kč, převodem zdarma.

ČP: na dobírku XX Kč, kartou XX Kč, převodem zdarma.

Atd.

Otázka pro vás: Dá se tohle ještě nějak zjednodušit? Ano, dá. Tím kouzelným řešením je: TABULKA. Pokud ji vyšperkujete ještě logem dopravce, máte splněno. Dáte zákazníkovi rychlou a jasnou odpověď. Za malou chvilku najde to, co potřebuje vědět.

Z mého pohledu: Stránka doprava a platba je důležitá. Ne pro vás, ale pro vaše zákazníky. Když ji máte, upravte ji tak, aby zákazník rychle a intuitivně našel, co hledá. Bingo… 

To je pro dnešek vše. Nezapomeňte článek nasdílet dál a pokud máte čtivou náladu, tak mrkněte na článek Co zákazníky odradí od nákupu na vašem e-shopu nebo na jednu z častých chyb na e-shopu Slider na web.

Pokud vás podobná témata zajímají, přihlaste se do newsletteru, ať nemusíte hlídat, kdy vyjde další článek.

Zůstaňte v obraze

Každý měsíc získáte souhrn toho, co se událo ve ve FB skupině E-shop a web, který prodává. Nepromeškáte nové články na webu a občas přihodím i vlastní komentář.

newsletter