Trend roku 2021 pro e-shopy: Livestream produktů. Zkusíte to?

Zrovna jsem dočetla článek o livestreamu produktů z dílny N/N Group a napadlo mne. To je to, s čím každý e-shop v této covidové době bojuje: Jak pohodlně vynahradit lidem osobní nákupy v obchodech?

Co to je Livestream produktů?

Jedná se o obchodní model, kde celebrity nebo maloobchodníci prodávají produkty a služby prostřednictvím live streamového videa. Živé vysílání vypadá velmi podobně, jako YouTube. Můžete ho umístit nejen na sociální sítě, ale dát ho můžete i na svůj e-shop.

Ústředním bodem je moderátor, který ukazuje produkty z různých úhlů. Může je přiblížit, aby si zákazníci dokázali lépe představit materiál. V případě oblečení si je může obléct, aby bylo vidět, jak vypadají na postavě.

Hned vedle videa se nachází chat, který umožňuje zákazníkům diskutovat s moderátorem, pokládat mu otázky, ale i říkat, z jakého úhlu produkt ještě neviděli.

livestream pro e-shopy

Jak to dělá Amazon?

Tento trend se už rozšířil z Číny do Spojených států, kde se TikTok spojil s Walmartem. Svou živou platformu spustil i Amazon, kde vlivní lidé propagují předměty a chatují se zákazníky.

Zdroj obrázku: článek N/N group

Jak můžete vidět na obrázku, rozhraní opravdu vypadá jako z Youtube:
1. Samotné live stream video, kde moderátorka ukazuje produkty a odpovídá na otázky. Video je pěkně veliké, aby bylo vše dobře vidět.
2. Aby byl uživatelský zážitek co nejlepší, je pod videem zobrazen seznam produktů, které budou následovat. Ten, který moderátorka probírá je zvýrazněn. Zákazník tak jednoduše klikne na produkt a dostane se přímo do e-shopu. V Číně to vychytali ještě více. Když kliknete na produkt, video se zmenší do pravého dolního rohu (jako u YouTube), takže zákazníkovi neunikne vůbec nic.
3. Chat. Zde mohou zákazníci pokládat otázky a chatovat s moderátorem. Také mohou mezi sebou sdílet i vlastní zkušenosti s produktem.
4. Reakční tlačítko, kterým mohou zákazníci vyjádřit svůj pocit. Samozřejmě posíláním emodži.

U produktů, které už byly v živém vysílání jsou uživatelům k dispozici záznamy. Na druhou stranu, pokud je na e-shopu nějaký produkt, který nebyl v živém vysílání, uživatelé mohou požádat o jejich přednostní zařazení.

Co vám livestream dokáže přinést?

Livestream dokáže napodobit zážitky z nakupování v obchodě. Lidé při nich zažívají emoce, vžívají se do každodenních situací. Mohou vidět:

Do živého vysílání můžete vložit i ukázku, jak se produkt vyrábí.

Pomocí livestramu zajistíte vysokou interaktivitu, důvěryhodnost, ale i intuitivnost. Lidé tak nemusejí číst popisky a já budu bez práce :D. (Pokud i přes to chcete perfektní popisky, mrkněte se na můj další článek Jak na perfektní popisek.)

Jak můžete livestream ještě vylepšit?

Jsou livestreamy vhodné pro váš e-shop?

To je otázka… Bude hodně záležet na tom, jakou máte cílovou skupinu. Zda vaši zákazníci sledují přímé přenosy. Zeptejte se jich, zda videa o produktech ovlivňují jejich rozhodnutí. Zkoušejte a experimentujte.

Livestreamy jsou vhodné zejména pro ty, kteří mají dobrou základnu sledujících na sociálních sítích. Protože budovat nový kanál od nuly je běh na dlouhou trať. Důkladně zvažte i to, že livestreamy musíte produkovat dlouhodobě a všechno něco stojí…

 

Celý článek (v angličtině) z dílny N/N group si můžete „proštudovat“ tady. Je to současně zdroj tohoto článku.

Tak co? Zkusíte to?