„Nezáleží na tom, kolikrát musím klepnout, pokud jde vždy o bezmyšlenkovitou a jednoznačnou volbu.“
E-shop byste měli testovat každé kolo jeho vývoje. I když, i jedno testování je lepší než žádné. Nejčastěji testujete:
Cílem testování není dokázat jakákoli tvrzení, ale formuje směr, kterým se máme vydat v úpravách.
Před samotným testováním potřebuji znát vašeho ideálního zákazníka. Podle potřeby navrhnu počet účastníků z cílové skupiny a mimo ni. To proto, že e-shop by měli umět používat i lidé, kteří jsou ve vašem oboru lajci.
Než přejdeme k testování, je potřeba se pořádně připravit a zodpovědět si otázku: co chceme dokázat?
Většina testování je zaměřena na použitelnost a přehlednost. Proto připravím pro účastníky scénář, otázky i úkoly.
Testování se účastní 3 testeři a probíhá většinou u mě v kanceláři. Z každého kola testování pořizuji video záznam obrazovky včetně toho, co účastník říká.
Systém testování probíhá podle návrhu Steva Kruga.
Hned po testování přichází vyhodnocení. Z každého kola sepisuji záznam, ve kterém najdete problémy, ale i pozitivní reakce.
Ze všech 3 testování vyberu všechny chyby, které testeři našli a roztřídím je na závažné a méně závažné.
Testování je u konce a záleží jen na vás, jak problémy uživatelů vyřešíte.
Na testování se můžeme podívat na konzultaci. V případě, že ladíte kompletně e-shop, automaticky domluvíme termín konzultace.
3 ks záznamů z testování v pdf
Přehled problémů roztříděných mezi závažné a méně závažné
V případě potřeby vám zašlu video záznamy z testování.